Czasami niewiedza nie ogranicza

O ile pracy i stresu mniej, a wszystko z roztargnienia. Ale po kolei….

Zabrałam się za bawełnę a’la jeans. Podczas szycia okazała się być sztywniejsza aniżeli pierwotnie przypuszczałam i strzępiła się jak rozdarte jeansy. Ale dałam radę i wyszła z tego bardzo fajna, luźna (dla niektórych workowata) sukienka na lato – grunt, że właścicielka zadowolona!

 0204

Wykrój jest moją fantazją na temat luźnej litery „A”. Sukienkę wytaliowałam na szwach bocznych, a szew na plecach lekko wcięłam nad pośladkami. Ramiona są szerokie, szyte po półkolu, dekolt płytki, kolisty z uroczym zapięciem na plecach.

05

(zdj. – guziczek przy dekolcie na karku)

Z listopadowej Burdy z 2012 roku skopiowałam natomiast zaszewki na piersiach. Ładnie się układają ale wydają mi się jakieś takie „smutne”. Nie mogło oczywiście zabraknąć kieszeni – tym razem w wersji naszywanej. Wyszły fantastycznie i są pierwszorzędnie wykończone granatową podszewką od środka.

11

(zdj. kieszeni od wewnątrz z widoczną podszewką)

W ferworze pracy użyłam stopki do ściegu krytego jako stopki do obszycia dekoltu, ramion oraz kieszeni (na wzór zastosowania stopki krawędziowej). Niewiedza, nieświadomość, zamyślenie sprawiły, że wymienione elementy w ostatecznym rezultacie mam obszyte z idealną precyzją, tuż przy brzegu. Niemalże samo się szyło, bez obsuwania, bez stresu i wyszło bardzo fajnie – czasami warto się zagapić. Na rękawkach oraz kieszeniach dodałam po szwie równoległym – do tego mogłam użyć stopki 1/4″ – ale też się zagapiłam, zapomniałam o niej i poleciałam już stopką standardową.

06 07

(zdj. – obszycie ramienia / obszycie dekoltu)

Dół sukienki wykończyłam ściegiem ozdobnym przypominającym trochę jodełkę. Miałam dylemat czy nie wybrać czegoś z bardziej obłymi kształtami nawiązującego do dekoltu i kieszeni. Zaryzykowałam i całość ku mojemu zadowoleniu wyszła fajnie. Przynajmniej nie jest mdło.

10

(zdj. – wykończenie dołu)

Skomentuj

